Wit met ruitjes

Toen Madeline de stoffenmadam de grid-tricot binnenkreeg, bestelde ik meteen.
Ik heb daar namelijk in de katoenen versie al een dekentje, kussentjes en bloempotovertrekjes van.
Ik zie dat patroon graag.
Kan er niet genoeg van krijgen.

En toen vroeg iemand in een workshop naar het patroon van deze bloesjes.
En één en één werd twee.



Ik naaide het bloesje is tricot. Met beleg.
Ik leg even kort uit hoe ik dit naaide:
  1. naai voorpand en beleg voorpand enkel met de halsopening aan elkaar
  2. naai rugpand en beleg rugpand enkel met de halsopening aan elkaar
  3. leg voorpand en rugpand op elkaar met de goede kanten op elkaar, naai de schoudernaden (ineens ook die van het beleg)
  4. stik de mouw in het armsgat. Stik door beleg en buitenstof
  5. Sluit mouw en zijnaad in één beweging












Vooraan werkte ik met een splitje.
Het leuke tasje vonden we bij Zara.




Reacties

  1. Héél tof bloesje en patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is echt wel een WOW bloesje. Heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zo classy! En wat wordt ze groot, dat ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Welkom terug mooie Mona! Je oogjes kijken nog wat moe, maar je straalt in je nieuwe outfit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze valt bij de dochter ook in de smaak! Past mooi bij bijna alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gaaf! Ik dacht na je uitleg; nu volgt t patroon, maar helaas, haha. Geweldig namelijk! Hou van zulke kledingstukken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige outfit!! Ik ben fan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. leuk simpel patroon, zou dit ook passen in katoen of er te stug voor?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja,ook wel ons ding!! Ah, het tasje zagen we vorige week nog liggen in de Zara van St-Etienne ... Leuk hé (maar toch altijd wel raar dat we dan persé willen shoppen op reis terwijl het om exact dezelfde collecties gaat, we hielden het dus bij één keertje maar :-) !)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!